nedeľa 1. júla 2012

RÍBEZĽOVÁ ROŠÁDA




Viete že....... 35 až 40 bobuliek čierneho ríbezľa pokryje nevyhnutnú dennú dávku vitamínu C. Farbivo z ríbezľa obsahuje karotény ktoré sa v organizme menia na vitamín A. Prispieva k ochrane slizníc a stimuluje bunkový metabolizmus, podporuje zdravie vlasov, imunitný systém podporuje činnosť srdca a svalov. Ja som nazbierala v mojej záhradke čierne ríbezle a dosť veľa, všade kde som sa v kuchyni otočila bolo ríbezle :-). Preto som nazvala Ríbezľová rošáda. Upiekla som koláč, uvarila džem a zavarila ríbezle v cukre to najviac využijem v zime, keď je nedostatok čerstvého ovocia a keď sa deti choré.



SUROVINY :

250 g hladkej múky
1/2 balíček prášok do pečiva
80 g masla
1 balíček vanilkový cukor
3 lyžice mlieka, 1 vajce, 3 PL práškového cukru
ríbezle a maliny

 POSÝPKA :
40 g maslo
40 g práškový cukor
60 g mandľovej múčky, 2 PL hrubej múky, 1PL kryštáľového cukru
1 balíček vanilkového cukru
Pečieme na plechu 25 cm x 37 cm.

Postup:

Múku premiešame s kypriacim práškom, pridáme nastrúhané maslo, vajce práškový a vanilkový cukor.



Vypracujeme cesto. Vymastíme a vysypeme múkou plech.
Na ktorí rozvaľkáme cesto a posypeme ríbezlím, malinami ktoré sme pomiešali s kryštáľovým cukrom.


Posýpka: Do misky daj nastrúhané maslo, mandľovú múčku, cukor... rozmrv a prstami dobre spracuj.



Posyp koláč a daj piecť do vyhriatej rúry na 180 C.

DOBRÚ CHUŤ !


A ďalšie moje produkty :-)


Ríbezle zasypeme cukrom (dobre zatlačiť aby bol pohár plný lebo ríbezle klesne alebo môžeme aj zaliať predvarenou vodou), cukor každý podľa svojej chuti, a sterilizujeme od bodu varenia 3 až 4 min . Dá sa použiť v zime na koláč, čaj, do pudingu ale hlavne pri zápale priedušiek ako liek :-)



5 komentárov:

  1. si šikuľka, krásna úroda a aj výsledok, super! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. vďaka Yvka to ešte nie je koniec čaká ma aj červené , len to neskoršie dozrieva :-))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. nám sa tohto roku čierne ríbezle neurodili, neviem prečo :(... ale ten koláč sa dá určite urobiť aj s červenými, rada pečiem v lete takéto koláčiky rýchle a svieže... a tie zavárané ríbezle sú perfektný nápad, ja dávam len do mrazničky, musím vyskúšať tvoj recept, ďakujem

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Evka ja používam ríbezle zasypané cukrom v zime keď sa deti choré , dobre pôsobí na priedušky a obsahuje veľa vitamínov aj čaj je skvelí :-)

      Odstrániť