utorok 18. septembra 2012

PARÍŽSKE ROŽKY





Parížske rožky sú vynikajúce na akúkoľvek slávnostnú príležitosť alebo sviatky. Plnka je varená nad parou  má dlhšiu trvácnosť. Keď dodržíte pri zmiešaní masla a plnky rovnakú teplotu, plnka sa nesekne. Mne sa ešte nestalo aby sa mi plnka varená sekla pudingová na tú väčší pozor :-) má tendenciu zraziť sa omnoho väčšiu. Recept zdá sa byť ťažší ? neverte tomu ani nebudete vedieť ako rýchlo sa dá zvládnuť. Len treba skúsiť.


SUROVINY :
4 ks bielka
30 dkg práškového preosiateko cukru
15 dkg mletých orechov
3 dkg hladkej múky špeciál
mastný papier na pečenie

Plnka :
4 celé vajcia
20 dkg kryštálového cukru
1 vanilkový cukor
250 g masla 82 %
2 polievkové lyžice kakaa
 čokoláda na varenie

POSTUP :

Bielka a práškový cukor vyšľaháme do penista až potom dáme nad paru.



Nad parou šľaháme až zhustne, zbadáme podľa toho ako sa nám lepí na kraj misky.


Keď začne hustnúť pridáme orechy s múkou.


Dobre premiešame a odstavíme zo sporáka. Je veľmi dôležité bielka nad parou dostatočne dlho vyšľahať (variť tak 20 min). Ináč sa nám rožteky budú na papieri po vytlačení roztekať. Ja skúšam tak, že naberiem na lyžicu a keď sa dobre drží a nechce z lyžici dolu vtedy ho odstavím z pary. Ako snehová hmota chladne tak aj hustne, preto ju necháme 10-15 min odpočívať.


Pomocou ozdobného vrecúška striekame na mastný papier rožky, ja robievam tyčinky je to jednoduchšie.


Dáme do rúry sušiť najlepšie teplovzdušná na 50 C.
Dlho sa sušia, ja v lete využívam auto J dám ich sušiť za zadné sklo. Keď tam páli slnko sú raz dva dobre vysušené.
 Krém: Vajcia vyšľaháme s cukrom a vanilkovým cukrom.
 Až potom dáme nad paru kde šľaháme až sa nám lepí na boky a je dostatočne hustý.
 Nezabudneme pridať 2 lyžice kakaa. Odstavíme a necháme vychladnúť. Maslo vyšľaháme a postupne po lyžičkách pridávame krém. Dobre vyšľaháme.



Upečené, vysušené ozdobíme pomocou ozdobného vrecúška plnkou a dáme do chladničky stuhnúť.




Čokoládu rozpustíme vo vodnom kúpeli  a môžeme rožteky namáčať.




Necháme odkvapkať.

Sladké mlsanie J.





Som veľmi rada že recept má úspech, pridávam aj fotku rožtekov od Janky. Rožteky sa jej vydarili na 1*. O to moja väčšia radosť keď ich pečie rada a že im  chutia. Janka ďakujem za fotku.


Na modrom koníku majú rožky úspech aj miskalevica vyskúšala recept...tu je foto, aj keď ešte bez polevy.
Modrí koník...miskalevica



Aj  zuska29 vyskúšala recept vydarili sa jej na 1*... a aj chutia, ďakujem za fotku Zuzka :-). Vyskúšané aj na stránke   Najrecepty.cz vďaka za foto
zuska29



47 komentárov:

  1. Jarka, tak tieto rožky vyzerajú úžasne. U nás sú v prvej desiatke naj .... zákuskov. Občas ich robím aj ja, ale krém robím bez kakaa. Miesto neho dávam mocca lyžičku namletej kávy.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Na budúce vyskúšam Jarka s tou mocca kávou , ďakujem :-)

      Odstrániť
  2. Mám veľmi rada tieto rožky, ešte som ich nerobila ale Váš recept ma zaujal, rožky sú krásne, ide sa na to. Ďakujem za inšpiráciu. Zlatica

    OdpovedaťOdstrániť
  3. júúúj Jarka, tieto veľmi ľúbim, máš ich krásne!!! Ešte som ich nerobila, nepošleš mi, mňam? :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. prosím si aspoň jeden....zbožňujem ich, mám skoro taký istý recept, keď ich upečiem, ak nezjem hneď jeden tak už potom mám smolu...môj manžel si ich stráži ako oko v hlave...:)))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ywka , Evička ešte je jeden posledný :-) myslím na Vás :-))

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Grazie della visita! Buoni questi biscotti :)
    Ciao e a presto!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. li adoro,complimenti per il tuo bellissimo blog e piacere di conoscerti C,mi sono unita se ti va di ricambiare ti aspetto con piacere nella mia cucina...baci,a presto:)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. toto milujem... mas ich krasne..jooooooj dala by som si kusok,dva, tri, styri:)))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :-)) vďaka Adrika aj ja ich zbožňujem , len potom tie následky akosi sa mi zráža oblečenie :-))

      Odstrániť
    2. Sindavy recept

      Odstrániť
  9. Tento recept je perfektne napisany a urcite aj dobry.Ja ho urcite vyskusam :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. ja som ich zacala robyt ale mam taky pocit ked sa pozriem na hodiny ze dneska v noci nepuojdem spat.....v taliansku tvoje recepty zboznuju!!!!!diki moc doteraz som spravila 15 plechou tvarohovych rozkov s orechovou plnkou!

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Uvidíš že sa oplatí obetovať čas aj keď do noci , je to prplavá práca ale za to stojí . Veľmi si ma potešila ......niet na to keď viem že moje recepty sa podávajú ďalej a ostávajú obľúbeným receptom ktorejkoľvek domácnosti . Ano moje členky bolgu sú aj z Talianska aj ja rada sledujem ich blogy má rada taliansku kuchyňu ....s kadiaľ vieš že v Taliansku sledujú moje recepty ? Veľa blogeriek z Čiech nepoznajú suroviny keď ich názvy píšem ..hlavne stužené tuky ....ako si s tým vedia poradiť talianky ?
    Prajem Ti pokojné Vianočné sviatky a bohatého Ježiška :-) . Dúfam že neostaneš len pri Parížskych rožkoch :-)) .

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Tieto rozky robievam aj ja. Su mnam mnam. Aj teraz ich idem robit ale krem ja davam teda rpby parizsky. ,-)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Ja som tento recept vyskúšala, len základ- cesto sa my roztiekol keď som ho vystriekala na plech. Keď som mohla urobiť chybu ?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Katka, keď sa rozteká vyšľahaný sneh.....chyba bude na 100% málo šľahané nad parou. Dobre vyšľahaný sneh sa musí lepiť na kraje hrnca a po nabratí na lyžicu a vyklopení musí dobre držať na lyžici. Keď prejdeš vareškou cez dno hrnca a urobíš pásik mala by ostať cestička ktorá sa uzatvára pomaly. Verím že na budúce budú rožky na 1 *.

      Odstrániť
  14. je to fantasticky napísaný recept a naozaj nie je čo pokaziť už sú na mriežke a pekne schnú....zajtra putujú mojim dvom deťom do školy na vianočný večierok.....:) ďakujem krásne za skvelý recept a už zajtra sa chystám na tú tortu v tvare 5, moja princeznička má dnes 5 rokov a oslava bude v nedeľu.....:)

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Janka som veľmi rada že sa rožteky podarili, verím že budú aj chutiť :-) ....určite sa aj torta podarí :-) ďakujem za pekný komentár, potešil ♥ . Moje recepty na blogu dávam aj s foto-postupom a polopate, čo by som ja bola za to dala, keď som sa zaúčala variť :D koľko som ja domrvila a pokazila. Ani rožteky neboli na poprve na 100% ....ale časom som sa naučila, pekné sviatky prajem. Jarka.

    OdpovedaťOdstrániť
  16. No aj moje začiatky boli všelijaké, ešte pred pár rokmi a čo to končilo väčšinou v guľkách obalených kokosom či orechami...:) ale tieto rožteky sa vydarili na prvýkrát a verím, že to tak dopadne aj s tou tortou, s varenou plnkou naozaj nie je čo pokaziť, takže je skvelá do všetkého...:), ja nie som cukrárka, ale baví ma to a zatial sa nikto z rodiny nesťažoval....tak prajem krásne, požehnané a hlavne pokojné Vianočné sviatky aj tebe Jarka.....:)

    OdpovedaťOdstrániť
  17. ako dlho sa susia ????

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Prave mam rozky v trube vrecepte sa pise ze ich treba susit na 50 -ke,ale ako dlho? maju byt aj vnutri chrumkave? moje su vo vnutri makke!!!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vo vnútri by nemali byť mäkké, rožky by mali byť vysušené aj z vnútra. Ak máte doma radiátor dajte naň papier na pečenie a poukladajte rožteky. Do rána vám vysušia a ešte aj ušetríte. Ja robievam tak že najskôr v rúre a keď sú z vrchu dobre vyschnuté tak dám v lete do auta na zadné sklo ....keď praží slnko a v zime na radiator.

      Odstrániť
  19. Ja som to sušila v rúre dva plechy naraz na 70 C a zapla funkciu ventilátora....asi tak do hodinky boli krásne vysušené aj zo spodu....:) no bohužial do Vianoc ešte jednu tentoraz už tretiu dávku musím urobiť :( boli také skvelé, že nemám už ani kúsok.....škoda, že tu nejde pridať foto....:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Janka pošlite mi foto na mail rebekaboldisova@zoznam.sk ja foto uverejním na blogu :-) som veľmi rada že rožky chutia .

      Odstrániť
  20. Tak teda som ich vyskúšala, piekla som ich prvý krát v živote ale sú úúúúúúúúúúúúúúúžasné...vydarili sa vďaka super receptu...ďakujem...:)))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som veľmi rada :-) potešila si ma :-) ak ešte sú odfoť a pošli mi na mail foto, pridám ho do blogu :-).......rebekaboldisova@zoznam.sk

      Odstrániť
  21. A co ta syrová vejce do krému, nebojíte se salmonely?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :-) Nie salmonely sa nebojím lebo je to varený krém nad parou,,práve že je dlhodobo trvácny najčastejšie sa používa na svadby kde zákusky a torty potrebujú dlhodobo trvácny krém. Jediný krém tu na mojom blogu je rizikový a to ne v recepte Tiramisu, no tam používam v zásade len čerstvé bio domáce vajíčka testované v poháre vody. Preto moje Tiramisu má krém tak žltej farby.

      Odstrániť
  22. Prajem pekný deň,skúšali ste tento krém robiť v mikrovlnke? Veľa dievčat-cukrárok to tak robí,je to rýchlejšie...Ja osobne som to skúšala a mne sa zdalo že že ten krém je chuťovo iný,neviem či to bol iba môj pocit-chuť....ale radšej ho robím nad parou...podľa mňa je chutnejší.Ale každý máme inú chuť :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dobrý deň, ja osobne som neskúšala robiť tento krém v mikrovlnke, robievam len nad parou. Zmena chuti tak to verím. Ja som osobne som odporcom mikrovlniek, zásadne v nich nevarím, nepečiem a negrilujem. Jedlo zohrievam len výnimočne a mlieko, polievky , jedlo pre deti vôbec. Som onko. už 35 r. som obozretná. Ohrev či varenie v mikrovlnke nie je prínos pre náš organizmus. Nie som profesionál cukrár ani kuchár no som zástanca radšej dlhšie a ťažšie ale kvalitne :- ) Ďakujem za návštevu :-)

      Odstrániť
  23. Dobrý deň, to ja sa musím poďakovať za zverejnenie mojej fotky...:) vydarili sa to je fakt ale mali neskutočný úspech a urobím ich aj na tieto sviatky..:) prajem Vám len pozitívne komentáre k vašim receptom, lebo sú skvelé a nič iné si nezaslúžia....:)

    OdpovedaťOdstrániť
  24. Dobrý deň,chystám sa robiť parížske rožky podľa vášho receptíku,chcela by som vedieť koľko kusov z vašej dávky sa dá upiecť. Dakujem.

    OdpovedaťOdstrániť
  25. Dobrý deň,chystám sa piecť parížske rožky podľa vášho rceptíku,koľko kusov vyjde z vašej dávky.Dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dobrý večer Monika, podľa toho aké veľké ich nastriekate. Ja robím menšie, tak 20 ks.No na vianoce je to pre nás málo tak robievam dve dávky :-) .

      Odstrániť
  26. caute kucharky,nemate nahodou ine cesto na parizske rozky,ako na pare?dik

    OdpovedaťOdstrániť
  27. Neviem, či otázky a odpovede fungujú ešte aj teraz po rokoch, ale skúsim. Prezerala som veľa receptov na sneh a každý tvrdí iné. Niekde najskor prešľahať a potom nad paru, inde dať nad paru a miešať pokiaľ sa nerozpustí cukor a potom dať preč z pary a šľahať sneh. Vy šľaháte od začiatku do konca nad parou. Neviem či je to podstatné alebo je to jedno.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nie je podstatné kedy začnete šľahať bielka, podstatné a veľmi dôležité je dostatočne dlhé šľahanie, tak aby sa nad tou parou uvaril....tedy sa vám neroztečie. A ešte jedna rada, keď je sneh vyšľahaný nestriekame hneď ale necháme vychladnúť, chladnutím tuhne.

      Odstrániť
  28. Dobrý den, teprve dnes jsem narazila na Váš recept. Je úžasný a dobře podaný, tak ho určitě vyzkouším. Jen nevím jestli se mi opět podaří najít Vaše stránky, recept rohlíčků mi vyskočil na internetu aniž bych něco hledala.Ale tsk děkuji za krásný popis receptu. Přeji Vám krásný den a hodně zdraví. 🍀

    OdpovedaťOdstrániť
  29. perfektný receptik 😗 dnes upečené a sú famózne 😉

    OdpovedaťOdstrániť