utorok 14. augusta 2012

OVOCNÝ KOLÁČ - SLIVKOVO-MAKOVÝ , MARHUĽOVO-ČERNICOVÝ, RÍBEZĽOVO-HROZNOVÝ





Preto ovocný, lebo môžeme kombinovať akékoľvek ovocie. Dokonca môžeme aj prášok na pečenie kombinovať, raz pečiem s obyčajným a niekedy zas použijem perníkový kypriaci prášok na pečenie. Hlavná fotka je s obyčajným kypriacim práškom a spodná fotka je zas s perníkovým kypriacim práškom.




Cesto : šálka ( 3 dl )
1 smotana sladká
1 šálka polohrubej múky
1 šálka hrubej múky
1 šálka kryštálového cukru
1 vajce
0,5 šálky oleja
1 vanilkový cukor
1 kypriaci prášok do pečiva môže byť aj perníkový

Na posýpku potrebujeme...
Škoricový cukor, škorica alebo mletý mak
polohrubá múka a maslo. Záleží akú posýpku urobíme ja som robila škoricovú.
Ovocie podľa vlastného výberu.


POSTUP :

Polohrubú múku, hrubú múku, cukor, kypriaci prášok, vanilkový cukor zamiešame.




Pridáme vajce, sladkú smotanu, olej. Dobre premiešame.
Plech si vymastíme a vysypeme múkou. Vylejeme cesto. Rovnomerne pomocou stierky rozotrieme po celom plechu.
Ak použijeme slivky, marhule či broskyne, tak ich ukladáme kožou dole!




Urobíme si posýpku. Múku, maslo, mak a cukor rozmrvíme tak, aby nám zostali mrvence. Tak isto aj škoricovú posýpku .A sypeme na koláč. Dáme piecť do vopred vyhriatej rúry na 180 C.




22 komentárov:

  1. Ahoj Akeber, tak to musí byť fantastická pochúťka.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Emily :-) je naozaj dobrý a každý inou chuťou,,,akurát od nás odišla návšteva tak veľa nezostalo :-) hlavne že chutilo .

      Odstrániť
  2. Tými koláčmi si ma úplne dostala...ani neviem ktorý by som radšej zjedla...:))) asi všetky, takéto koláče ovocné s posýpkou mám veľmi rada. Krásne ich máš. Receptík sa mi páči je rýchly a to je veľká výhoda, už si ho aj odpisujem, mám černice tak upečiem.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Evička ďakujem , nech sa ti vydarí a ešte viac nech chutí . Je síce krehký ale vynikajúci koláč :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Robila som slivkový so škoricou, je výborný. Teším sa na recepty od Vás.
    Naďa

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som rada že chutilo :-), verím že Vás inšpirujú aj ostatné recepty s môjho blogu a udomácnia vo vašej kuchyni :-))

      Odstrániť
  5. toto sú výborné koláče, rada ich tiež robievam a hlavne aby bolo veľa ovocia :-) Máš ich krásne, mňam :-))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem Yvka , aj u nás sú veľmi obľúbené :-)

      Odstrániť
  6. Tolik dobrot na jednom koláči, asi bych ho snědla úplně celý...:)))

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Koláčik je výborný, mám rada hrnčekové koláče, hlavne keď je sezóna ovocia, je to raz dva hotový. Robila som ho s hruškami a jablkami, zjedol sa na posedenie. Ďakujem, recept odporúčam vyskúšať. Hela

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Vynikajúci koláčik, dávala som mix ovocia, cesto je mäkkučké, budem ho
    často piecť. Teším sa, blog je krásny, hneď ma oslovil, recepty sú úžasné. Ďakujem. Táňa

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Táni vďaka , som rada že si vyskúšala a dúfam že neostaneš pri jednom :-) .

      Odstrániť
  9. Jarka, vždy sa rada vraciam ku Vám, veľmi som si obľúbila Váš blog, keď hľadám inšpiráciu tak sa ku Vám nakuknem.
    Dnes som vyskúšala tento koláčik s broskyňami, vôňa koláča sa šíri po celom dome a ešte je len 8.50 hod. Ďakujem za dobrý recept a krásny fotopostup. Andrea

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Andrejka niet za čo , som rada že ste si pochutili :-))

      Odstrániť
  10. Koláčik ma získal už na Mimibazare, ešte viac ma teší Váš blog, sú tu suprové recepty, krásny fotopostup, popis a mňamkové jedlá a koláčiky, vlastne celý blog, všetky recepty. Rada sa u Vás inšpirujem, gratulujem ku blogu, ste úžasná kuchárka. Kristína

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Kristínka veľmi pekne ďakujem , som rada že Vás môj blog inšpiruje :-))

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Výborný koláč, veľmi sme si ho obľúbili! ja som ho trošku upravila, robím ho zo špaldovej múky a hnedého cukru. Všetci si ho chvália, ďakujeme za super mňam typ.Andrea

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som veľmi rada že chutilo a recept nezapadne prachom :-).

      Odstrániť
  13. Dobrý deň,


    Všimli sme si, že máte veľa chutných receptov na Vášom blogu a chceli by sme Vám predstaviť našu novú webovú stránku http://www.hladatrecepty.sk/ kde si naši užívatelia môžu vyberať z vyše 85 000 pozbieraných receptov. Na stránke sme vytvorili tiež rebríček Top blogov, kde nájdete všetky pridané blogy a môžete pridať aj ten Váš. My skopírujeme všetky recepty a používatelia ich potom môžu nájsť pomocou nášho vyhľadávača. Ak však kliknú na recept, tak ich presmeruje na Vašu stránku. Nemusíte sa obávať, všetko Vám ponúkame úplne zadarmo.

    Hladatrecepty.sk má svoje sesterské webové stránky na celom svete. Budeme veľmi radi keď sa stanete súčasťou tejto veľkej rodiny.

    V prípade že máte nejaké otázky obráťte sa na nás.

    S pozdravom,
    Tunde Zsoldosova
    info@hladatrecepty.sk

    OdpovedaťOdstrániť