streda 22. augusta 2012

KORBÁČOVÝ ZÁVIN




SUROVINY :
1 kg polohrubej múky
450 ml vlažného mlieka
20 g droždia (2 kocky)
štipka soli
3 žĺtky
5 lyžice kryštálového cukru
3 lyžice masla
3 lyžice kakao

PLNKA: Maslo, hrozienka, rum, kryštálový cukor, pomleté orechy, strúhané jablko so škoricou.

POLEVA: 3 lyžice vody a 4 lyžice kryštálového cukru.

POSTUP: Z polovice mlieka, múky, droždia, trošku cukru, trošku soli urobíme kvások...necháme kysnúť na teplom mieste. Keď vykysne pridáme ho do múky. Postupne pridáme žĺtky, cukor, rozpustené nie horúce maslo a zostatok mlieka. Cesto vypracujeme a necháme kysnúť na teplom mieste.

Rozdelíme cesto na dve rovnaké časti. Budeme robiť dva korbáče. 


Prví korbáč. Cesto rozdeľ na dve rovnaké polovice. Jednu zafarbíme kakaom (kakao zapracujeme miesením).
Ponecháme ešte polhodinku kysnúť.
Rozvaľkáme kakaové cesto, posypeme orechovou posýpkou, cukrom  (3 hrste ) a postrúhame maslo.
Zavinieme. A ešte necháme 15 min kysnúť.
Rozvaľkáme druhé biele cesto posypeme hrozienkami, vanilkovým cukrom, kryštálovým cukrom a strúhaným maslom.  
A zavynieme , necháme kysnúť 15 min.
Obe cestá zapletieme .
Dáme na plech (papier na pečenie).



Druhý korbáč tiež rozdelíme na dve polovice. Na jednu dáme jablkovú plnku so škoricou, cukor a maslo. Na druhú polovicu (kakaovú) dáme orechy, hrozienka, cukor, maslo.                        Postupujeme ako pri prvom korbáči.                                Pečieme vo vyhriatej na 180 C .
Cukor a vodu prevaríme a keď korbáče vyberieme už upečené natrieme ich cukrovou polevou .

Prierez.




22 komentárov:

  1. Jarka vyzerá to mňam. Čím to je, že vrch koláča je krásny lesklý? Ja mám vždy matný. Váš škoricový jablkový koláč tak mojej rodine zachutil, že ho pečiem aj dva razy do týždňa. Máte veľmi dobré recepty. Takže veľké ďakujem.
    Marylan

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem Marylan :-) koláčik je preto lesklý lebo sa po vybratí z rúry potrie v tomto recepte cukrovou polevou alebo olejom :-)vďaka

    OdpovedaťOdstrániť
  3. je nádherný, obdivujem a chválim :-)....a súhlasím čo napísala Marylan, máš veľmi dobré recepty a lákavé! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. krásny...ten určite upečiem, ďakujem za recept

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ty tu mas take super recepty, nadhera.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. no tak takýto koláčik mi už chýba, musím urobiť :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Neoddolala som a v sobotu som ho aj upiekla, je to velmi dobre cesto, krasne sa s tym pracuje, akurat si neviem predstavit kolac z kila muky, ja som dala iba 700g a aj tak bol ako pre rotu :). Nabuduce, lebo urcite ho budem piect, je vyborny, musim dat donutra viac hrozienok, orechov a cukru. Inak mali sme vdaka tebe male vianoce, lebo vtedy podobny, ale nie taky vysperkovany, zvyknem piect, takze dakujeme.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :-)) tetrisss :-) ja som aj varila ,piekla ako pre rotu mala som 4 stravníkov povyšše nás stavajú tesáry zrub ,,,,a stravujú sa u mňa . Som rada že sa páčil mohlo ma napadnúť napísať polovičnú dávku ,,,,ale hlavné je že chutil :-)

      Odstrániť
  8. Fantastický koláčik, chutil malým aj veľkým, určite som ho nerobila poslednýkrát. Rada sa inšpirujem u Vás, vidno, že vediete úžasnú kuchyňu, máte veľmi pekne spracovaný blog aj recepty. Ďakujem. Erika

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som veľmi rada že Vám chutil :-) ďakujem dúfam že neostanete len pri tomto koláčiku :-)

      Odstrániť
  9. Veľmi rada chystám pre moju rodinu Vaše recepty, ani jeden ma nesklamal, tento závin sa tiež zapísal do našej kuchárskej knihy s označením, stobodový. Doporučujem vyskúšať, koláčik je výborný, hlavne teraz počas školského roka poslúži detičkám na desiatu. Ďakujem za skvelé recepty, že máme možnosť nahliadnuť do Vášho kuchárskeho umenia, veľmi rada chodím na Váš blog, vždy sa tu inšpirujem, recepty sú fantastické. Saša

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Saška veľmi pekne ďakujem :-), nech Vám aj naďalej chutia recepty z môjho blogu :-))

      Odstrániť
  10. Jarka tento závin nemá chybu, je to vynikajúce cesto a plnka je mňamková.
    Máte skvelé recepty a bolog je jeden z najkrajších. Ďakujem. Adriana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Adrika veľmi pekne ďakujem :-) potešila si ma :-))

      Odstrániť
  11. Pekné nedeľné poobedie,priznám sa bez mučenia , že pečiem podobný koláčik , volá sa Pivnický koláč, za to tvoj nemá chybu , som rada , že ta mám v záložkách , viem sa hned inšpirovať, ked neviem v rýchlosti čo napiecť:-)

    OdpovedaťOdstrániť