utorok, 3. decembra 2013

MEDOVNÍČKY - mäkké




Čas pokročil a na naše dvere začali klopkať jedny z najkrajších sviatkov v roku - Vianoce. Pre mnohých z nás majú hlboký zmysel, prežívanie lásky so svojimi najbližšími.


Naše stoly bude opäť zdobiť tradičný adventný veniec so štyrmi sviecami, ktoré sú symbolom Vianoc. Tak ako aj tradičné medovníčky. Mám veľa odskúšaných receptov ale tie najlepšie a najmäkšie som objavila len pred nedávnom. Preto sa o tento recept chcem s Vami podeliť. Recept som našla na stránke Varecha a autorom receptu je Mariaklara


Suroviny:
Hera alebo maslo 125 g, cukor práškový 190 g, vajce 3 ks, med 125 g, 1 KL škorice mletej, ½ mleté klinčeky, sóda bikarbóna 1 KL, kakao 1 PL, múka hladká 500 g. (Ja som použila perníkové korenie 1 PL).

Ako na to.

Mäkkú Heru vymiešame spolu s cukrom.


Pridávame po jednom vajíčka, med a miešame ďalej šľahačom.
Ďalej pridáme perníkové korenie, kakao a vymiešame. Do tejto tekutej zmesi postupne (ja som cez sitko) pridáme múku zmiešanú so sódou bikarbónou. Vareškou premiešame a ako postupne pridávame múku cesto hustne. Vypracujeme do hladka (rukou). 
Vypracované cesto ponecháme 24 hod. postáť v chlade.
Cesto  rozdeľ na 4 časti a jedno po druhom vyvaľkaj a vykrajuj tvary. Poukladaj na papier na pečenie. Pečieme na 170 C asi tak 15.....takto upiekla moja rúra autorka receptu píše inak zrejme to je tipom rúry. Medovníčky by sa v rúre nemali veľmi vysušiť, treba prvé kusy vyskúšať na koľko dať piecť. Po upečení každý potrieť šľahaným vajíčkom.





Môžeme zdobiť. Pomer bielok a cukru nájdeš na mojej stránke perníková chalúpka.








Za oknom vločka padá a zvonček cinká,
zapáľte sviečku zľahka zľahulinka, 
v tú chvíľu láska a šťastie blikoce 
a ja Vám prajem krásne a šťastné Vianoce.



Každý rok aj pre detičky ktoré nemôžu stráviť sviatky v kruhu svojich najbližších, deťom na onkológiu.




8 komentárov:

  1. Eres una artista, me encantan estas galletas navideñas
    Un saludo y besos desde España

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Gracias por el cumplido, yo estaba encantado. Hermosa :-) advenimiento

      Odstrániť
  2. Perníčky k těm nejkrásnějším svátkům v roce neodlučně patří, též mám svůj oblíbený recept a už se těším jak budu malovat. Ty Tvé jsou kouzelné a vůni citím i na dálku, krásné dny adventní :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Sonička ďakujem, veľmi ♥ a prajem krásny ničím nerušený advent :-)

      Odstrániť
  3. Mám veľa receptov na perníčky, no určite si uložím aj tento, zaujal ma niektorými prísadami.
    Maj krásny predsviatočný čas.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť