štvrtok 19. septembra 2013

TORTA GUMY-MACI




Torta má názov Gumy Maci hlavne s toho dôvodu že je robená s cukríkov želé mackov. Moje deti ju zbožňujú.


Suroviny:
50 g rastlinného tuku Hera
120 g polohrubej múky
80 g kryštálového cukru
2 vajcia
½ káv.lyžičky prášku do pečiva

Plnka:
500 g tvarohu (alebo syr mascarpone)
20 g želatiny
250 ml mlieka
3 vajcia
160- 180 g kryštálového cukru ( podľa chuti )
3 balenia ovocné želé cukríky
Jahodový džem na potretie korpusu 2 balenia želatíny farebnej ja som použila zelenú.

Postup:
V teplej vode (2-3 polievkové lyžice) rozpustíme želé cukríky. Pomôžeme si mikrovlnkou na pár sekúnd a už sa rozpustené. Každú farbu zvlášť, po čase zas stuhne najlepšie v chladničke. Stuhnutú nakrájame na kocky.




Vyšľaháme vajcia s cukrom pridáme múku prášok do pečiva a mäkký rastlinný tuk  Hera. Všetko pomocou varešky premiešame do hladkého cesta.

Cesto vylejeme do pripravenej formy (vymastená a vysypaná múkou ja používam papier na pečenie) a dáme piecť do vopred vyhriatej rúry na 180 C asi tak 20 minút. Forma okrúhla priemer 24 cm.


Pipravíme syr (tvaroh). Namočíme želatínu do studeného mlieka a necháme napučať. Rozšľahajte vajcia s práškovým cukrom. Pridajte syr ( ja som použila tvaroh)  a mäkké maslo. Všetko dobre spracujte. Napučanú želatínu nahrejeme pozor nevaríme....najlepšie si pozrieť návod na obale želatíny, každá má iný postup a pridáme ju do tvarohu dobre premiešame a počkáme až nám začne trošku tuhnúť. Zatiaľ si korpus natrieme jahodovým džemom. 






Na korpus nalejeme polovicu tvarohovej hmoty. Potom naukladáme na kocky pokrájané cukríky a zalejeme druhou polovicou tvarohovej plnky. A dáme stuhnúť do chladničky.




 Nakoniec urobíme podľa návodu želatínu a nalejeme na vrch torty. Nie však naraz ale postupne vareškou ( 2-3 naberačky a dať stuhnúť do chladničky za 5 minút znova 3-4 naberačky želatíny a znova dať stuhnúť do chladničky a tak dookola ), rýchlejšie tak stuhne.





                            Dobrú chuť!


8 komentárov:

  1. Ahoj Akeber, naprosto úžasný dortík!!! A hlavně super nápad :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Alis veľmi pekne ďakujem :-) je obľúbený hlavne u detí ja radšej čokoládové :-)

      Odstrániť
  2. Pááni... dort s medvídkama jsem ještě neděla.... vypadá úžasně!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ahoj, volám sa Tiziana nájdem tento blog veľmi zaujímavé a plné užitočných tipov v kuchyni a zároveň veľmi smiešny. Oddnes svojich nasledovníkov + g Bol by som rád, keby ste strávil so mnou, aby sa stal mojím čitateľa pevne a dajte mi nejaké rady pre moju nové dobrodružstvo na webe. dobrý deň http://lacucinadipitichella.blogspot.it

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tiziana som veľmi rada :-) že ťa môj blog zaujal, píšem si aj s blogerkami z iných krajín musí byť zábavné to čo a ako preloží Googl :D ďakujem potešila si ma.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ahoj chcem sa opytat nieco k tej gumi maci torte, lebo ju chcem dnes urobit a citam si zoznam surovin a nemas tam uvedene medzi surovinami do plnky, ze tam ide maslo, ale v postupe uz ano, tak sa chcem opytat, ze ak tam ma byt tak kolko gramov masla mam pouzit. dakujem Z.

    OdpovedaťOdstrániť