sobota 11. októbra 2014

Mätové kolieska



K receptu som prišla na stránke Varecha.

Varecha recept od Sylviaxxl,

 Hneď ma oslovil, mätu ja zbožňujem. Keď som kúpila sirup nastala obava, deti ohodnotili sirup, chutí ako ústna voda J.
No v kombinácii zo šľahačkovou smotanou a bielou čokoládou je ako krém vynikajúci. 






Na cesto budeme potrebovať: Hladkú múku 150 g, maslo 125 g, práškový cukor 50 g, 2 PL mätový sirup, vajce 1 ks, 2 Pl kakao, štipka soli.

Plnka : 125 ml šľahačkovej smotany, 250 g biela čokoláda, 2 Pl sirup mätový.
Sirup som kúpila v Lídli.




Postup: Múku, cukor, mäkké maslo, kakao, soľ, vajce a mätový sirup zamiešame a vypracujeme hladké cesto. Cesto zabalíme do fólie a necháme v chladničky odležať aspoň 1 hod.

Cesto rozvaľkáme na dobre pomúčenej  doske. Ja som vaľkala cez fóliu, cesto sa dosť lepí. Vykrajujeme 3 mm a poukladáme na plech na ktorom je papier na pečenie. Pečieme pri teplote 180 C tak 6 min. Necháme vychladnúť. 

Plnka: Smotanu prevaríme a pridáme nalámanú čokoládu. Miešame.  Po rozpustení čokolády pridáme sirup a dobre premiešame. Odstavíme a necháme vychladnúť. Počas chladnutia  občas premiešame môžeme aj mixérom ale nie dlho. Samotné tuhnutie krému je dosť zdĺhavé netreba sa zľaknúť. Potom natrieme a zliepame. Dobrú chuť!



8 komentárov:

  1. Jé, a jsou tak pěkně zelené, líbí se mi:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Che bel colore che hanno questi biscotti :)
    Simpatici i tuoi bambini che hanno paragonato lo sciroppo di menta al collutorio :D
    Un bacio e buona settimana

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ten krém určite vyskúšam...Jarka ďakujem za nápad aj ja mám rada mätu :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. tak toto je super! musim vyskusat :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Biba ak obľubuješ mätu verím že nebudeš sklamaná :-)

      Odstrániť